انتخاب لوستر مناسب برای منزل

هر خانه ای با توجه به چیدمان، اندازه و فضای داخلی خانه به منبع نور و لوستر مناسب نیاز دارد. در انتخاب نوع لوستر و منبع نور برای استفاده از آنها در سیستم روشنایی منزل خود، باید در انتخاب لوستر دقت کافی داشته باشید. نورپردازی خانه یک عنصر مهم برای هر طراح داخلی است. یکی از اصول اساسی و مهم نورپردازی منزل، انتخاب نوع نور مناسب، میزان نور و محل قرارگیری آن در منزل است.لوستر مناسب برای منزل
برای تامین نور دکوراسیون داخلی از انواع لوسترهای سنتی و چراغ های سقفی استفاده می شود و چراغ های دیواری و لامپ های کوچک به عنوان منبع کوچکی نورپردازی خانه را تکمیل می کنند. مدل های مختلف را می توان در فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده کرد. هنگام انتخاب لوستر و لامپ برای خانه باید مصرف انرژی را در نظر گرفت.

انتخاب لوستر مناسب برای منزل

راهنمای سریع برای انتخاب منبع نور مناسب

استفاده نادرست از نورپردازی خانه می تواند کل اثر هنری معماری را از بین ببرد و زیبایی خانه را نامرئی کند. بنابراین در انتخاب لوستر مناسب می توان میلیون ها تومان برای ساخت کابینت یا رنگ دیوارها خرج کرد. و با انتخاب نور و منابع نور اشتباه. تمام زیبایی و هزینه را نمی بینیدلوستر مناسب برای منزل
انتخاب نور مناسب برای خانه مانند خلق یک اثر هنری است. با انتخاب درست زیبایی را دو چندان می کند و نورپردازی نادرست داخلی می تواند یک دکوراسیون زیبا را زشت جلوه دهد. برای انتخاب لوستر مناسب؛ چند نکته ساده که باید به خاطر بسپارید:
لوسترهای سقفی باید به عنوان منبع اصلی نور در نظر گرفته شوند و نور بیشتری داشته باشند.
برای نورپردازی بخشی از خانه، بخشی از دیوار برای نمایش یک تابلو یا یک اثر هنری باید از منابع نوری کوچک استفاده کرد.لوستر مناسب برای منزل
وسایل تزئینی برای نمایش بهتر به نور غیر مستقیم نیاز دارند، نوع دیوار انتخاب مناسبی است.
جایگزینی لامپ های قدیمی با لامپ های LED می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی از روشنایی خانه کمک کند.
آباژورهای کوچک مناسب ترین گزینه برای گوشه و کنار خانه هستند

انتخاب لوستر مناسب برای منزل

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف خانه

نورپردازی مناسب باید برای هر اتاق بر اساس استفاده از فضا انتخاب شود. به این معنی که هنگام انتخاب نور مناسب باید به آنچه در این اتاق می گذرد توجه کنید و نور و نور مناسب را انتخاب کنید. نورپردازی خانه در تمام قسمت های آن یکسان نیست. به همین ترتیب، این لوستر برای اتاقی متفاوت از اتاق نشیمن انتخاب می شود.لوستر مناسب برای منزل
برای مثال می توانید یک مدل شفاف و روشن برای اتاق نشیمن انتخاب کنید. اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است، می توانید از یک جفت استفاده کنید. یک لوستر کلاسیک بزرگ با شاخه ها و چندین لامپ برای یک اتاق پذیرایی بزرگ با سقف بلند مناسب است. برای تکمیل فضا می توانید همان نوع کلاسیک را با شاخه های کمتر انتخاب کنید و نور کافی را به میز ناهارخوری بیاورید.

برای هر اتاق باید نور مناسب بر اساس کاربری آن اتاق انتخاب شود. به این معنی که هنگام انتخاب نور مناسب باید به کارهایی که در این اتاق انجام می شود فکر کنید و بر اساس آن نور و چراغ مناسب را انتخاب کنید. نورپردازی خانه در تمام قسمت های آن یکسان نیست.

به همین ترتیب، بسته به کاربری اتاق، باید لوستر مناسبی را برای اتاق های دیگر انتخاب کنید. برای اتاق خواب بهتر است از لامپ های کمتر یا لوسترهای تک نور استفاده شود. استفاده از منابع نوری زیاد برای اتاق خواب توصیه نمی شود. روشنایی اتاق خواب یا اتاق نشیمن باید از منابع نور و لامپ های اضافی تامین شود.

در قدیم از لوستر بیشتر در سفره خانه ها و روی میزهای بزرگ استفاده می شد. این لوسترها معمولاً با کریستال های زیادی ساخته می شدند تا نور بیشتری را منعکس کنند. لوسترهای امروزی انواع و سبک های مختلفی دارند.

لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی – لوستر مناسب برای منزل


اگر تصمیم به تعویض لوستر در اتاق نشیمن خود دارید و به دنبال نورپردازی جدید هستید، باید با توجه به شرایط اتاق، لوستر مناسب را انتخاب کنید. برای این تصمیم باید به رنگ های به کار رفته در دکوراسیون و مبلمان اتاق توجه کنید. انتخاب یک لوستر قدیمی و خیلی بزرگ برای اتاق های کوچک، فضا را کوچک جلوه می دهد.
از لوسترهای کلاسیک می توان در فضاهای بزرگ استفاده کرد و با چند مدل دیواری ترکیب کرد تا دکوراسیون اتاق نشیمن را تکمیل کند. انواع لوسترهای کلاسیک را می توان با توجه به اندازه و شکل هر خانه استفاده کرد اما بهتر است قبل از خرید به اندازه و ارتفاع آن توجه کنید.

در زمان های قدیم از لوسترها عمدتاً برای اتاق های غذاخوری و بالای میزهای بزرگ استفاده می شد. این لوسترها معمولاً از کریستال های زیادی ساخته می شوند تا نور بیشتری را منعکس کنند. لوسترهای امروزی انواع مختلفی دارند و در سبک های مختلفی عرضه می شوند. با شروع تولید لوسترهای مدرن، امکان استفاده از لوستر برای فضاهای دیگر نیز فراهم شد.


چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم؟ ( لوستر مناسب برای منزل )

چراغ های آویز نه تنها به عنوان منبع روشنایی داخلی استفاده می شود، بلکه مکمل دکوراسیون منزل نیز می باشد. هنگام انتخاب لوستر باید مراقب باشید که با بقیه مبلمان خانه شما همخوانی داشته باشد. مانند هر وسیله دیگری، لوستر مناسب می تواند یک تغییر اساسی در یک فضا ایجاد کند.


روشنایی خانه را می توان با استفاده از لوستر مناسب در هر مکانی تامین کرد. برای تامین نور لازم لزومی ندارد که تمامی لوسترها روی سقف قرار گرفته و به سقف متصل شوند، با انتخاب دیوارکوب، چراغ های عمودی و رومیزی می توان نور را از اجسام کوچک گرفته و به اشیایی زیبا در فضا تبدیل کرد. لوستر مناسب برای منزل


ابعاد اتاق، لوستر مناسب را مشخص می‌کند

طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید، طول و عرض اتاق با یک فرمول ساده نشان می‌دهد که برای اتاق چه اندازه‌ای مناسب است. برای مثال اگر طول و عرض اتاق ۸ در ۱۲ فوت است، جمع این دو عدد ۲۰ فوت خواهد بود. با تغییر واحد فوت به اینچ می‌توان اندازه مناسب برای اتاق را تشخیص داد.

به عنوان مثال، یک لوستر 20 اینچی در یک اتاق 8 در 12 فوت قرار می گیرد. به همین ترتیب، می توانید اندازه هر اتاق را با اندازه گیری اتاق های دیگر تعیین کنید. اگر لوستر برای آویزان شدن بالای میز ناهارخوری انتخاب شود، ابعاد میز اندازه آن را تعیین می کند. قطر ایده آل هر میز ناهارخوری باید 12 اینچ کمتر از اندازه میز باشد.


ارتفاع اتاق، ارتفاع لوستر مناسب را تعیین می‌کند

ارتفاع سقف یک خانه میتواند تعیین که از چه نوع لوستری استفاه کنیم، باید در نظر داشته باشید که هر چقدر که ارتفاع سقف خانه بزرگتر باشد متوانیم از لوسترهای بزرگتری استفاده کنیم.

هر چقدر هم که لوستر بزرگتری رو آویزان کنید زیبایی خیره کننده تری به خانه شما داده می شود. اگر لوستر خود را بالای میز غذا خوری آویزان کنید اوضاع کمی فرق میکند، چون که لوستر باید ارتفاع کمتری داشته باشد. لوستر مناسب برای منزل

محل نصب و قرار دادن لوستر

در قدیم دکوراسیون این گونه بود که تعیین میشد که باید لوستر در مرکز سقف نصب شود ولی امروزه دیگه اینجوری نیست و ممکن است که لوستر دیگه در مرکز نباشد و یا طراحی های پیچیده تر و جالب تری داشته باشد.

انتخاب لوستر مناسب برای منزل

در خصوص اتاق نشیمن اوضاع و قوانین کاملا فرق دارد، در اتاق نشیمن شما میتوانید لوستر را حتی در گوشه سقف آویزان کنید، که البته این کار به زیبایی خانه شما بسیار می تواند کمک کند.درمورد اتاق خواب و اتاق مطالعه هم همین داستان وجود دارد. یعنی شما می توانید لوستر را در هر منطقه ای از سقف که خواستید قرار دهید. این موردها رو میتوانید با مشاوران ما مشورت کنید.با ما تماس بگیرید و رایگان مشورت بگیرید. لوستر مناسب برای منزل

فروشگاه اینترنتی مالو، تولید کننده انواع لوستر های لوکس و کلاسیک و لاکچری در سراسر ایران آماده ارسال کالا می باشد. قبل از خرید می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید و با خیال راحت خرید کنید.

اشتراک گذاری