بهترین لوستر برای خانه
بهترین لوستر برای خانه

انتخاب بهترین لوستر برای خانه، به مثابه انتخاب جواهری نفیس برای زیبا کردن دکوراسیون خانه به کار میرود. که در انتخاب آن باید به نکات زیادی توجه داشت. حال در این مقاله، سفری به دنیای تابناک لوسترها خواهیم داشت و با بررسی نکات کلیدی و توجه به انواع لوستر ها و ویژگی های آن ها، انتخاب و خرید لوستر برای خانه آسان تر میشود.

بهترین لوستر برای خانه

در زیر به نکاتی که برای انتخاب بهترین لوستر برای خانه کوچک خود باید توجه کنید می پردازیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید:

1-توجه به سبک اتاق

قبل از انتخاب لوستر برای هر نقطه ای از خانه خود باید ابتدا سبک خانه خود را بشناسید. یا از خود سوال بپرسید لوستری که برای اتاق یا پذیرایی یا هر کجا دیگر که انتخاب میکنید چه سبکی باشد بهتر است، آیا زیبایی مدرن و شیک را ترجیح می دهید یا ظاهری سنتی تر و آراسته تر؟ درک سبک دکوراسیون به شما کمک می کند تا گزینه های لوستر را محدود کنید و یکی را پیدا کنید و انتخاب کنید که بتوانید هم دکوراسیون را تکمیل کنید و هم هماهنگی و زیبایی دلخواه را خلق کرده باشید. اگر سبک دکوراسیون خانه مدرن باشد، لوستر مدرن پیشنهاد میشود. اگر سبک دکوراسیون خانه خود را سنتی و کلاسیک طراحی کردید لوستر برنزی یا لوستر کریستالی پیشنهاد میشود.

در این بین سبک نئوکلاسیک را در طراحی دکوراسیون فراموش نکنید. سبک نئوکلاسیک سبکی است که ترکیب مدرنیته و سبک کلاسیک است که دست شما را در انتخاب لوستر برای مکان با متراژ کم باز میگذارد و کار برای شما راحت میشود.

پیشنهاد میکنیم که این مقاله را هم بخوانید: بهترین لوستر برای اتاق خواب

2- تعیین هدف و کاربرد لوستر برای معرفی بهترین لوستر برای خانه

لوسترها هم برای اهداف کاربردی مثل تامین نور لازم و هم برای تزیینی و دکور خریداری میشود. پس به این موضوع دقت کنید که هدفتان از خرید لوستر چه میتواند باشد. چون با روشن کردن هدف و کاربرد، بهتر می توانید لوستری را انتخاب کنید که نیازهای نوری شما را برآورده کند.

3-اندازه گیری فضای خود برای معرفی بهترین لوستر برای خانه

اندازه درمورد لوستر ها اهمیت بسیار زیادی دارد، به خصوص درمورد مکانی با متراژ کم باید علاوه بر اندازه متراژ اتاق باید اندازه ارتفاع سقف را بدست بیاوریم . این اطلاعات به شما کمک می کند تا اندازه مناسب لوستر خود را تعیین کنید و مطمعن شوید که لوستر به طور هماهنگ در فضا قرار می گیرد بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد. یعنی لوستر نسبت به فضای کوچک نباید خیلی بزرگ باشد و نسبت به فضای بزرگ هم نباید خیلی کوچک باشد، باید هماهنگی داشته باشد که با اندازه گیری میتوانیم تناسب مورد نیاز را ایجاد کنیم.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید: بهترین لوستر برای پذیرایی کوچک

4-اندازه گیری لوستر فاکتور مهم برای انتخاب بهترین لوستر برای خانه

بعد از اندازه گیری فضا باید لوستر را اندازه گیری کنیم تا تناسب برقرار شود. به عنوان یک قاعده کلی، عرض لوستر شما باید حدود یک دوم تا سه چهارم عرض میز ناهارخوری یا عرض اتاق در صورت نبود میز ناهارخوری باشداین تناسب این امکان را میدهد که فضا زیبایی خاصی داشته باشد .پس در انتخاب اندازه لوستر متناسب با اندازه و مساحت اتاق نشیمن یا پذیرایی خود باید دقت کنید.

5-ارتفاع لوستر

تعیین ارتفاع لوستر برای فضایی کوچک بسیار اهمیت دارد، چرا که در ایجاد هماهنگی و زیبایی بسیار موثر است. برای سقف‌های بلند، لوسترهای آویز با طول بلندتر، انتخابی مناسب هستند و فضای خانه را شیک و شاهانه میکنند. در مقابل، برای سقف‌های کوتاه، لوسترهای سقفی یا دیواری، فضایی متعادل و دلنشین خلق می‌کنند و خانه را کوچک نمیکنند.

6-ارتفاع سقف

ارتفاع سقف نقش مهمی در انتخاب لوستر برای مکان مورد نیاز دارد. در یک مکان با متراژ کم و سقف کوتاه، برای بزرگ تر نشان دادن فضا باید، یک لوستر هموار یا به اصطلاح انواع لوستر سقفی را انتخاب کنید. این سبک ها ظرافت و زیبایی خاصی را بدون اینکه نسبت و هماهنگی مکان را ذره ای بر هم بزند خلق میکنند. برای اتاق‌هایی با سقف‌های بلندتر، لوستر آویزها می‌توانندزیبایی خاصی را ایجاد کنند.

7-جنس لوستر

هنگام انتخاب جنس لوستر، عناصر موجوددر فضا را در نظر بگیرید. اگر فضای شما عمدتاً دارای لهجه های فلزی است، یک لوستر فلزی، لوستر برنزی یا کروم می تواند دکوراسیون را تکمیل کند. از طرف دیگر، اگر سبک خانه روستایی یا طبیعی‌تری دارید، یک لوستر چوبی یا کریستالی می‌تواند کمی پیچیدگی را به شما اضافه کند. از لوسترهای روستیک هم غافل نشوید.

8-نور لامپ لوستر

نوع لامپ هایی که انتخاب می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر فضای اتاق نشیمن کوچک شما تأثیر بگذارد. برای ایجاد فضایی دنج و دلپذیر، لامپ های سفید گرم یا سفید نرم را انتخاب کنید. علاوه بر این، برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش ردپای کربن، لامپ های LED کم مصرف را در نظر بگیرید.

9-استفاده از کلیدهای دیمر

نصب سوئیچ های دیمر برای لوستر شما می تواند انعطاف پذیری برای تنظیم سطوح روشنایی را با توجه به حالات و موقعیت های مختلف به شما ارائه دهد و خیلی راحت میتوانید هر نوری را که بخواهید تنظیم کنید. دیمرها به شما این امکان را می دهند که محیطی صمیمی برای یک شب نشینی برای تماشای فیلم با اعضای خانواده یا مهمانان ایجاد کنید یا زمانی که به نور اضافی برای مطالعه یا پذیرایی از مهمان نیاز دارید، روشنایی را افزایش دهید.

10-لمس شخصی با سبک و طراحی

در نهایت، با انتخاب لوستری که شخصیت شما و دکوراسیون منزلتان را نشان میدهد، اجازه دهید استایل شخصی شما بدرخشد. سبک‌های مختلف، مانند طرح‌های معاصر، قدیمی، یا حتی طرح‌های التقاطی را جست وجو کنید تا هماهنگی لازم را برای خانه خود پیدا کنید. زیبایی شناسی و ویژگی کلی فضا را در نظر بگیرید و لوستری را انتخاب کنید که زیبایی و جذابیت خاصی را به آن اضافه کند.

سخن پایانی

انتخاب بهترین لوستر برای خانه فرصتی هیجان انگیز برای زیباتر کردن فضا و ایجاد فضایی گرم و دلنشین است. با درک سبک دکوراسیون منزل خود، در نظر گرفتن هدف و مقیاس لوستر و در نظر گرفتن عناصری مثل ارتفاع سقف و مواد، می توانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. به یاد داشته باشید، لوستر عالی نه تنها به خانه شما نور می بخشد بلکه شخصیت و سبک منحصر به فرد شما را نیز منعکس می کند و آن را به پناهگاهی فریبنده برای آرامش و لذت تبدیل می کند.

بهترین لوستر برای خانه

فروشگاه اینترنتی مالو

اشتراک گذاری